A hÃd tervezését tanulmánytervek készÃtése elÅ‘zte meg, melyek feszÃtettbeton és acél felszerkezetű megoldásokat is tartalmaztak. A tanulmánytervek kiértékelése után a Nemzeti Autópálya Rt. a Pont-TERV Rt.-t bÃzta meg elÅ‘ször az acél, azután a feszÃtett vasbeton változat engedélyezési tervének kidolgozásával. állÃtották a tervezÅ‘ket. A hÃd a 120+791 és a 122+561 km szelvények között egyenletes eséssel vezeti az autópályát az országhatár felé. Hoszsza 1770 m, és 2 x 104,00 m-es valamint 13 x 120 m-es nyÃlással hidalja át a völgyet. Szélessége 23,80 m, legnagyobb magassága 87,85 m. A hÃd tengelye a műtárgy teljes hosszán 4000 m vÃzszintes sugarú Ãvben fekszik. A hÃd tervezÅ‘je a HÃdépÃtÅ‘ Zrt. (Wellner Péter), társtervezÅ‘ a Pont-Terv Zrt.
 | 1872 m hosszú, legmagasabb pontja a terepszinttÅ‘l 88 méter, szélessége meghaladja a 23 métert (23,80 m). A hÃd az M7 autópálya Zamárdi–Balatonszárszó közötti részén fekszik. A hÃd 16 pillére közül a legmagasabb 79,70 méter, s a legalacsonyabb pillér is 17,70 méter, mÃg a pillérek közti legnagyobb távolság 120 méter.
|
A pályaszerkezetét és a hÃdszerkezetét mindkét végérÅ‘l indÃtva, egyszerre épÃtették: különleges technikai érdekessége, hogy 2-2 pillér kúszózsalus technológiával, toronydarus kiszolgálással, a felszerkezet pedig két támaszon átÃvelÅ‘ acél segédhÃdszerkezeten függÅ‘ zsaluzókocsikkal, szabadbetonozásos technológiával készült. Ehhez a kiemelkedÅ‘ műszaki alkotáshoz 18,5 kilométernyi cölöp, 26 340 köbméter vasbeton gerenda és 16 620 tonna betonacél kellett. A 16 pillér össztérfogata 15 330 köbméter.
A kÅ‘röshegyi völgyhÃd különlegessége még, hogy a hatalmas pillérek külsÅ‘ hossza 13 méter, szélessége 5,5 méter, valamint hogy belseje üreges. Két pillérbe liftet is épÃtenek, ezekre a hÃdvizsgálatok miatt lesz szükség. A hÃdpályáról lefolyó csapadékvizet egy külön e célra készÃtett tározóba vezetik, ahonnan tisztÃtás után kerül a KÅ‘röshegyi-Séd patakba, majd onnan a Balatonba. |  |
A 2×2 sávos hÃdon 110 kilométer/órás sebességkorlátozás és megállni TILOS! (még fénykepezésre is!) van érvényben, és nincsenek leállósávok sem.
Külsõ hivatkozások:
|